نقش بازیهای رایانه ای در پر کردن خلاء های آموزشی و تربیتی
به گزارش استاک، علیرضا کاظمی در آیین افتتاحیه مدرسه «بازی سازان فردا» با بیان اینکه این اقدام یکی از زیربنایی ترین اقدام های بنیاد ملی بازی های رایانه ای است گفت: بهترین جا برای سرمایه گذاری، نظام تعلیم و تربیت است.
وی افزود: بازی های رایانه ای از دومنظر ارتباط با تکنولوژی روز دنیا و همچنین جذابیت هایی که برای بچه ها دارد و نقشی که می تواند در تربیت ایفا کند می تواند نقشی به مراتب اثرگذارتر از یک محتوای علمی داشته باشد.
معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد که امروز به بازی های رایاانه ای به عنوان یک بازی صرف نگاه نمی شود؛ بلکه ابزاری برای تربیت هم هست.
کاظمی به علاقه کودکان و نوجوانان به بازی اشاره کرد و گفت: هیچ چیز لذت بخش تر از بازی برای یک کودک نیست. لذتی که کودک در کنار برنامه های درسی از بازی می برد از هیچ چیز دیگری نمی برد و این نقش بسیار بی بدیل است.
وی ادامه داد: اکنون که شرایط به گونه ای شده که امکان انجام فعالیت های گروهی، حضوری و میدانی وجود ندارد این بازی ها می تواند نقش مهمی برای پرکردن خلاءهای آموزشی و تربیتی داشته باشد. به دنبال این بودیم اتفاقی بیفتد که این ظرفیت عظیم در اختیار تعلیم و تربیت قرار بگیرند و افتتاح این مدرسه سرآغاز خوبی برای اقدامات خیر دیگر باشد.
معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه لازم است یک ساختار منسجم رصد و ارزشیابی داشته باشیم عنوان کرد: مجموعه مشترکی طراحی شده که باید این ساختار را به طور کامل درنظر بگیرد. از جمله اهداف مدرسه بازی سازان فردا این است که به دنبال ارتقای دانش و سواد رسانه ای دانش آموزان با استفاده از بازی های رایانه ای، مصرف درست و صحیح بازی ها، تولید و کشف استعدادها، تربیت نیروی انسانی و استفاده از ظرفیت بازی های مذکور در آموزش و تربیت دانش آموزان با رویکرد عدالت بخشی است.
کاظمی افزود: کار ما زمانی ارزش پیدا می کند که بتوانیم خدمات آموزشی را به دانش آموزان مناطق محروم هم ارائه دهیم. کار مدرسه کشف استعدادهای برتر، آموزش و تربیت نیروی انسانی ماهر برای ورود به عرصه های بزرگ ملی و بین الملی است؛ اما باید این اهداف را هم در کنار اهداف کلان دنبال کنیم.
وی با بیان اینکه باید در هرکانون یک مرکز و نمایندگی مرکز برای بنیاد ملی بازی های رایانه ای دایر کنیم اظهار کرد: آمادگی داریم که در ۱۱۳۰ کانون در کشور نمایندگی بنیاد بازی های رایانه ای را به منظور یک حلقه اتصال ایجاد کنیم. ما دانش آموزان را معرفی می کنیم، بنیاد آموزش بدهد.
معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد: اگر شرایط حضور هم فراهم شد می توان اتاق ویژه ای برای بازی های رایانه ای در کانون ها در نظر بگیریم. باید چارجوب های قانونی را هم محکم کنیم و اگر نیازی به مصوبه از شورای عالی آموزش و پرورش وجود دارد می توانیم پیشنهادمان را به وزیر ارائه کنیم تا این امکان جذاب و موثر را در نظام تعلیم و تربیت به کار بگیریم. با تمام وجود از این مدرسه حمایت می کنیم.