اسلایدتکنولوژی

عبور دو سیارک از نزدیکی زمین

دو سیارک طی روزهای آتی از نزدیکی زمین عبور خواهند کرد.

به گزارش بارز نیوز، بنابر گزارش‌ها دو سیارک بزرگ در هفته آینده از کنار زمین عبور خواهند کرد اما نکته خوب این موضوع این است که آنها برای زمین خطری محسوب نمی‌شوند.

علیرغم آنچه ممکن است در گزارش‌های رسانه‌ها خوانده باشید اما باید بدانید سیارک‌های ۲۰۰۹ JF۱ یا ۴۶۷۴۶۰ (۲۰۰۶ JF۴۲)  که به ترتیب در روز جمعه (۶ مه) و دوشنبه (۹ مه) از نزدیکی سیاره ما عبور خواهند کرد، خطری برای سیاره ما نخواهند داشت.

همچنین دانشمندان نگران سیارک ۴۱۸۱۳۵ (۲۰۰۸ AG۳۳) که پیش از این ادعا شده بود در ۲۸ آوریل از کنار سیاره ما عبور کرد، نیز نبودند علیرغم اینکه برخی رسانه‌ها اکنون ادعا کرده‌اند احتمالا در روز پنجشنبه (۵ مه) از کنار زمین عبور خواهد کرد.

نوشته های مشابه

ناسا تمام سیارک‌ها را از طریق شبکه‌ای از تلسکوپ های مشترک و دفتر هماهنگی دفاع سیاره‌ای خود رصد می‌کند.جالب است بدانید فهرستی از سیارک‌ها وجود دارد که در گروه توجه بیشتر قرار دارند  که این سازمان به دقت به بررسی و نظارت بر آنها می‌پردازد  زیرا احتمال برخورد بسیار ناچیزی ممکن است داشته باشند. مقامات این سازمان آن دسته از سیارک‌ها را با دریافت اطلاعات جدید به روز می‌کنند برای مثال محققان در سال ۲۰۲۱ سیارک آپوفیس را از این فهرست حذف کردند چراکه پس از مشاهدات جدید دریافتند که هیچ تهدیدی از جانب این سیارک در ۱۰۰ سال آینده وجود ندارد.

فضاپیمای تاریخ‌ساز ناسا به تازگی ماموریت جدیدی دریافت کرده است. فضاپیمای “اُسیریس-رکس”(OSIRIS-Rex) که در حال حاضر با نمونه‌های سنگی از سیارک “بنو” در راه بازگشت به زمین است، اکنون ماموریت خود را برای بازدید از یک سیارک دیگر به نام “آپوفیس” تمدید خواهد کرد. سیارک “آپوفیس” با نام علمی “۹۹۹۴۲ آپوفیس” نیز ۹۹ هزار و ۹۴۲اُمین سیارک کشف شده‌ توسط بشر است که در تاریخ ۱۹ ژوئن ۲۰۰۴ کشف شد.  این سیارک که قبلاً با نام موقت “۲۰۰۴ ام ان 4” نامیده می‌شد، یک سیارک نزدیک به زمین است.

سیارک ۲۰۰۹ JF1 تنها حدود ۳۰ فوت (۱۰ متر) قطر دارد و در ماه فوریه و پس از انکه از مشاهدات ماموریت گایا مشخص شد که احتمال برخورد آن با زمین وجود ندارد، از فهرست نظارت آژانس فضایی اروپا حذف شد.

انتهای پیام

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا