ایجاد زیرساخت‌های اقامتی و هتلینگ، اولویت گردشگری ملایر

حجت الاسلام‌والمسلمین احد آزادی‌خواه دوشنبه ۲۱ تیرماه، در بازدید از اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ملایر، با تأکید بر اینکه باید با جذب سرمایه‌گذار و تسهیل شرایط، ظرفیت اقامتی شهرستان را بالا ببریم، افزود: تاکنون اقدامات خوبی در این زمینه صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه امروزه وجود یک هتل چند ستاره از نشانه‌های پیشرفت و گردشگرپذیر بودن یک شهر محسوب می‌شود،  تصریح کرد: باید با جذب سرمایه‌گذارهای جدید شرایط رونق گردشگری را بهتر کنیم.

آزادی‌خواه اظهارکرد: در ملایر در زمینه برندسازی اقدامات خوبی صورت گرفته است و برندهای ” شهر جهانی انگور و شهر جهانی مبل منبت” در شکوفایی اقتصاد شهرستان مؤثر و تأثیرگذار بوده‌اند.

نماینده مردم ملایر با اشاره به اینکه قدم‌های خوبی نیز در زمینه ثبت مروار شهرستان برداشته شده است و با ثبت روستای ملی مروار، برندهای ملایر بیشتر می‌شود، گفت: ملایر در حوزه میراث فرهنگی در غرب کشور جایگاه برجسته‌ای دارد.

در ادامه رئیس اداره میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی ملایر بیان کرد: در خصوص هتل پارک با چند سرمایه‌گذار رایزنی‌های صورت گرفته که نیاز به همکاری و همراهی شورای شهر و شهرداری دارد، همچنین چندین متقاضی احداث واحدهای اقامتی و پذیرایی در شهرستان داریم که در گیر و دار انجام بروکراسی‌های اداری هستند.

ابراهیم جلیلی با بیان اینکه یکی از اولویت‌های ما مجتمع  بازارچه دکتر سیف است، خاطرنشان کرد: این مجتمع، یک مجتمع چند منظوره با فروشگاه‌ها و کارگاه‌های مختلف است که بخشی از این مجتمع به واحدهای اقامتی اختصاص دارد و ظرفیت هتلینگ شهرستان را افزایش می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه همچنین در زمینه پذیرایی، سفره‌خانه سنتی سلیمانی آماده افتتاح است و در صورت تأیید پلیس راهور افتتاح شده و به بهره‌برداری می‌رسید، افزود: روند پروژه بازسازی یخدان میرفتاح با اعتباری افزون‌بر ۶۰۰ میلیون تومان فعال است.

این مقام مسئول اظهارکرد: ورودی شهر زیرزمینی سامن در حال اتمام است و در صورت مساعدت و همکاری شهرداری برای بحث خروجی و تأکید مدیرکل میراث فرهنگی استان، هفته اول شهریور فاز اول سکونتگاه زیرزمینی سامن افتتاح می‌شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا