اختصاص ۵۱ واحد به ورزشکاران ایران در توکیو

پیرو رایزنی و جلسات متعدد برگزار شده با کمیته برگزاری بازی‌ها و بر اساس ارزیابی های صورت گرفته ۵۱ واحد، شامل ۱۱۴ عدد تخت به کاروان ورزشی کشورمان اختصاص داده شده است.

این تعداد واحد برای ورزشکاران، مربیان و سرپرستان تیم بوده که این واحدها در طبقات پنجم تا هفتم ساختمان شماره چهار در دهکده ورزشکاران واقع شده است.

رشته‌های دوچرخه سواری، قایقرانی بادبانی جزو این سهمیه و اقامت در دهکده نیست. همچنین ۱۱۲ متر مربع جهت دفتر سرپرستی و بخش پزشکی کاروان ورزشی کشورمان اختصاص دارد و فضایی به مساحت ۸۵ متر مربع جهت برگزاری جلسات مورد نیاز کادر سرپرستی و تیم ها در نظر گرفته شد که در طبقه اول ساختمان است.

کاروان ایران در سی و دومین دوره بازی‌ها المپیک ۶۸ سهمیه ( ۱۱ زن و ۵۷) در ۱۶ رشته ورزشی کسب کرده است که از بین همین ۶۸ سهمیه ۴۴ سهمیه در بخش انفرادی و در ۱۴ رشته تصاحب شد. حال از ۴۴ سهمیه انفرادی ۳۴ نماینده ( ۹ زن و ۲۵ مرد) برای نخستین بار به المپیک می‌روند.

اما کاروان ستارگان ایران زمین به دلیل دوپینگ نماینده کاراته و آسیب دیدگی پریسا جهانفکریان در وزنه برداری ۲ سهمیه را از دست داد و ایران با ۶۶ ورزشکار ( ۱۰ زن و ۵۶) راهی توکیو می شود.

این بازی‌ها به دلیل شیوع کرونا با یک سال تاخیر اول مردادماه ۱۴۰۰ – ۲۳ جولای ۲۰۲۱ در ۳۳ رشته و ۳۹۹ ماده به میزبانی ژاپن برگزار می‌شود. ژاپن پیش از این میزبان المپیک ۱۹۶۴ بوده است

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا