فروریزش پلاسکو، فروریزش نگاه منفعت طلبانه بود/15 بیمارستان و 36 مدرسه شهر تهران روی گسل قرار دارند

رییس کمیسیون شهر سازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران گفت: فروریزش ساختمان پلاسکو، فروریزش نگاه منفعت طلبانه و عدم توجه به حقوق عمومی بود.

به گزارش استاک ،معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران محمد سالاری در مراسم رونمایی از کمپین “ساختمان ایمن؛شهر ایمن” ضمن گرامیداشت یاد شهدای آتش نشان حادثه پلاسکو،گفت: فروریزش ساختمان پلاسکو، فروریزش نگاه بی توجهی به حقوق عمومی و نگاه معطوف به منافع شخصی و بخشی که نظام شهرسازی و معماری شهرهای ما را تحت تاثیر خود قرار داده ، بود.

سالاری ادامه داد: من معتقدم اگر ما امروز در شهر تهران و سایر شهرهای کشور با مجموعه ای از چالش ها و ابر چالش ها مواجهیم، به دلیل بی توجهی به انسان های شهر است، چراکه شهرسازی و معماری را به یک چرخه باطل وارد کرد. چرخه باطلی که در آن، محدودیت های سرزمینی و ظرفیت های اکولوژیکی و طبیعی نادیده گرفته شد و شهر را به مثابه یک فرصتی که همه باید از آن سود،‌بهره ای ببرند در نظر گرفت و حتی طرح های توسعه شهری و ضوابط شهرسازی و معماری مبتنی بر درآمدزایی تهیه شد و مبتنی بر همین چرخه باطل، شهر به محل تاخت و تاز و سوداگری و درآمدزایی صرف تبدیل شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا