اگر قوانین اجرا می‌شد حمل و نقل عمومی تهران همپای پاریس و لندن بود/ بسیاری از مشکلات حوزه حمل و نقل به دلیل عدم همکاری دولت‌ها بوده است

رییس کمیسیون حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران گفت: اگر به قوانین حمایتی در حوزه حمل و نقل عمومی عمل می‌شد امروز سامانه‌های حمل  و نقل  تهران همپای شهرهای پاریس و لندن بود.

به گزارش استاک به نقل ازمعاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران مراسم آغاز عملیات احداث پایانه مترو آزادگان و توسعه جنوبی خط ۳ مترو با حضور محسن هاشمی رییس شورای شهر تهران، پیروز حناچی شهردار تهران، محمد علیخانی رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران، مناف هاشمی معاون حمل و نقل شهرداری تهران، علی امام مدیر عامل شرکت مترو و جمعی از مدیران شهرداری تهران و شورایاران منطقه ۱۸ برگزار شد.

محمد علیخانی در این مراسم با بیان اینکه هرچند این اقدام دیر هنگام بوده ولی باز غنیمت است، گفت: در  روزهای اخیر اتفاقات خوبی در حوزه حمل و نقل  افتاد از قبیل ورود ۱۰۰ دستگاه اتوبوس به ناوگان اتوبوسرانی، ورود دستگاه حفار تی بی ام  به میدان حضرت عبدالعظیم (ع)  و امروز هم بحث توسعه جنوبی خط ۳ مترو را شاهد هستیم که از آن به خطوط آنتنی تعبیر می‌شود و انشعابی که به منطقه ۱۸ متصل خواهد شد.

علیخانی افزود: با این اقدام دسترسی شهروندان منطقه ۱۸ به مترو میسر می‌شود و این اقدام جای تقدیر دارد.

رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران گفت: اگر می‌بینید که روند توسعه حمل و نقل عمومی کند است به این سبب است که شهرداری تنهاست و علت اصلی هم عدم همکاری دولت ها بوده است.

علیخانی اظهار کرد: تاکنون قوانین حمایتی متعددی درباره حمل و نقل عمومی و آلودگی هوا تصویب شده اما عدم اجرای این قوانین سبب کندی روند توسعه حمل و نقل عمومی شده است. به یقین اگر این قوانین اجرایی می‌شد سامانه‌های حمل و نقل عمومی تهران  همپای شهرهای پاریس و لندن بود.

وی در ادامه با اشاره به برخی از این قوانین، گفت: به عنوان مثال در قانون برنامه ششم توسعه کشور تامین ۲ هزار واگن برای کلانشهر ها مصوب شده بود که اجرایی نشده است. در  قانون هوای پاک برای شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر نوسازی ناوگان حمل  و نقل عمومی و ورود خودروی برقی از محل ماده ۶ این مصوبه پیش بینی شده بود که محقق نشده است. در قانون  مدیریت مصرف سوخت از محل صرفه جویی سوخت مقرر بود ۱۰ هزار میلیارد تومان برای توسعه حمل و نقل عمومی تخصیص یابد که تا امروز تنها ۱۵۶ میلیارد تومان آن تحقق یافته است.

علیخانی ادامه داد : در قانون هدفمندی یارانه‌ها قرار بود ۳۰درصد درآمدها برای گسترش، بهبود و توسعه حمل و نقل عمومی هزینه شود که هیچ اتفاقی در این زمینه نیفتاده است، همینطور قوانین دیگر. با این وجود خوشحالیم  اقدام خوبی انجام شده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا