اجتماعیاسلاید

این ورزشکاران زودتر سکته می‌کنند؛ استرس چه بلایی سر قلب‌تان می‌آورد/ کاهش وزن با ابتلا به این بیماری‌ها

به گزارش گروه سلامت بارز نیوز، در این بسته سلامت متخصصان درباره برخی دلایل کاهش وزن شدید، احتمال ایست قلبی در کوهنوردان و نسبت میان استرس با سکته نکاتی ارائه می‌دهند.

شاید باور نکنید اما کوهنوردان بیشتر سکته می‌کنند!

دکتر محمد حسین نجفی، متخصص قلب و فوق تخصص آنژیوپلاستی با تاکید بر اینکه کوهنوردان علی رغم تصور خود،بشدت در معرض ایست قلبی هستند، می‌گوید: از آنجایی‌که سطح اکسیژن در ارتفاعات پایین است کوهنوردان به‌شدت در خطر گرفتگی عروق قلبی و ایست قلبی هستند. به‌همین دلیل این دسته از ورزشکاران باید بصورت دوره‌ای تحت چکاب قلب و عروق قرار بگیرند.

پاسخ به یک سوال مهم درباره مشکلات قلبی

دکتر محمد حسین نجفی، متخصص قلب و فوق تخصص آنژیوپلاستی با تاکید بر اینکه اضطراب و نگرانی زیاد به گرفتگی عروق قلبی کمک می کند،می گوید: علاوه بر قند ، چربی و فشار خون بالا و کنترل نشده و نیز مصرف دخانیات ، استرس و اضطراب زیاد از خطرات جدی برای سلامت عروق قلبی محسوب می شود.

او تاکید می‌کند: لازم به ذکر است که داروهای کنترل استرس به تنهایی نمی‌توانند جلوی عوارض منفی استرس را بر عروق قلبی بگیرند.

کاهش وزن شدید با ابتلا به این بیماری‌ها

دکتر محمد حسین نجفی، متخصص قلب و فوق تخصص آنژیوپلاستی با تاکید بر اینکه بخصوص بدخیمی های سیستم گوارشی، پروستات و ریه باعث کاهش وزن شدید و تحلیل عضلات در شخص می شود، می‌گوید: بدخیمی‌ها می‌تواند باعث کاهش عملکرد قلب شود افرادی که شیمی درمانی می‌شوند باید تحت بررسی عملکرد قلبی قرار دگیرند . اما بدخیمی‌ها منجر به شکستگی یا سکته قلبی نمی‌شوند.

۲۳۳۲۳۳

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا