ورزشی

عزیزی خادم: فدراسیون فعلی برای من مشروعیت ندارد

به گزارش . بارز نیوز؛ شهاب‌الدین عزیزی خادم، رئیس سابق فدراسیون فوتبال در بهمن ماه سال ۱۴۰۰ از سوی اعضای هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال برکنار شد. عزیزی خادم بعد از گذشت حدود یک سال از برکناری شکایتی را در قوه قضاییه علیه ۷ نفر از اعضای هیأت‌رئیسه فدراسیون فوتبال مطرح کرده است و مدعی شده که هیچ وقت به او اجازه دفاع داده نشده است. بخشی از مصاحبه او با ویژه نامه عیدانه روزنامه اعتماد را در ادامه می خوانید:

*عزیزی خادم حالا یک مهره حذف شده فوتبال ایران است؟

ما را حذف کردند، این دیدگاهی است که وجود دارد، همیشه وقتی یک سری می خواهند جایی را آباد کنند مخالفانی نیز دارند. البته بحث من فقط فدراسیون است و کاری به جاهای دیگر ندارم، هر وقت کسی بخواهد جایی را مثل فدراسیون که آباد شد، آباد کند عده‌ای هستند که به شما حمله می‌کنند. آنها آمدند تا جایی را که نماد موفقیت در کشور شده بود را ویران کنند. در نهایت با برنامه ریزی به هدف خود رسیدند و این کار را انجام دادند.

*به نظر شما حذفتان سیستماتیک بود یا صرفا از طریق چند مدیر واسطه صورت گرفت؟

من این اتفاق را تلفیقی از هر دو می‌دانم. بخشی از این اتفاق از روی حسادت بود؛ چیزی که حالا شغل اصلی یک سری از افراد شده است. آنها رفتار شخصی گرایانه و فردی را به یک روند سیستماتیک پیوند زدند. عجیب بود، آنها تهمت و توهین و دروغ را وارد چرخه سیستماتیک کردند. پایه این کار مبنی بر نگاه شخصی و عنادی بود. حالا دلیلش چه بود برای خود من هم جای سوال دارد. از هر زاویه ای که به فدراسیون من نگاه کنید مشکلی در آن نمی‌بینید.

*در زمان عزل شما هیچ بحثی از بازگشت آقای تاج نبود؟

برای من صحبت در مورد اشخاص اهمیتی ندارد. مهم عملکرد خود من بود. اگر کسی هم نمی‌آمد آنها نمی‌خواستند من باشم. کل فدراسیون فعلی برای من مشروعیت ندارد نه فقط یک فرد. من از کلمه انتخاب برای کسی که آمده استفاده نمی‌کنم. این انتسابی که انجام دادند به این شکل بود که یک نماد ناکارآمدی را منسوب کردند و به جای یک کارآمد روی کار گذاشتند.

*این کلمه انتساب کمی مناقضه برانگیز نیست؟ آقای تاج از مجمع رای گرفتند

تکلیف من هنوز روشن نشده، وقتی فضایی درست می‌شود خب مشخص است که مجمع به آن سمت می‌رود، مجمع باید چکار می‌کرد؟ چهار نفر از اعضای هیات رئیسه که این کار را کردند به آنجا بردند. بعد آنها بحث من را از دستور جلسه خارج کردند، ابقا و عزل من دست مجمع فدراسیون فوتبال است. ولی عزل من بیرون از مجمع بود.

عزیزی خادم: فدراسیون فعلی برای من مشروعیت ندارد

*تغییر دولت به نظر شما ربطی به این اتفاق داشت؟

یکی از مشکلات همین بود که من در بین دو دولت قرار گرفتم. شاید اگر وزارت ورزش صیانت می‌کرد این اتفاق رخ نمی‌داد.

*یعنی اگر آقای سلطانی فر بود این صیانت را انجام می‌داد؟

من این توقع را از آقای سجادی که فردی ورزشی نیز هست داشتم. اینکه چرا تحت تاثیر قرار گرفتند برای من مشخص نبود. همه این افرا با سکوتی که کردند به سقوط من کمک کردند.

*اگر در جام جهانی رئیس بودید تیم صعود می‌کرد؟

بله مطمئنم اگر بودم می‌توانستیم صعود تاریخی را با تیم ملی به دست آوریم.

*حتی با حاشیه هایی که وجود داشت؟

به هرحال من معتقدم اگر خدا بخواهد در سخت ترین شرایط هم کمک خواهد کرد. مگر در بدترین شرابط تحویل نگرفتم و در بهترین حالت تخویل ندادم؟ اگر اجاره می‌دادند تاریخ ساز می‌شدیم و این قضیه به نفع مردم و مملکت بود.

بیشتر بخوانید:

۲۵۷ ۲۵۱

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا