ورزشی

مادر سردار آزمون: مصدوم نداشتیم الان فینالیست بودیم 

ریحانه اسکندری: تیمی که سردار آزمون حدود یک سال قبل و در بخش زنان تشکیل داده و با حمایت‌های مادر و پدرش حالا به نیمه‌نهایی لیگ برتر رسیده. استرس مریم شیرمحمدلی- مادر سردار- زمان تماشای بازی‌ پسرش را وقتی در روسیه بودیم به عینه دیدیم و حالا این اتفاق را در مسابقات تیم والیبال سریک گنبد مشاهده می‌کنیم. همین مسأله و حمایت همیشگی مادر سردار از تیم والیبال سریک گنبد بهانه‌ای برای مصاحبه با او بود. صحبت‌هایی که بوی موفقیت می‌دهد و البته پیروزی بر سایپا در بازی سوم مرحله نیمه‌نهایی که قرار است دوشنبه در گنبد برگزار شود.

مادر سردار آزمون: مصدوم نداشتیم الان فینالیست بودیم 

شما الان در کنار تیم سریک هستید و پا به پای تیم و بازیکنان پیش می‌روید. این موضوع برای شما سخت نیست؟

– من اگر ایران باشم همیشه کنار تیم والیبال هستم. همیشه و هر جا که بازی کنند همراه‌شان می‌روم و هیچ مشکلی از این بابت وجود ندارد.

شما خودتان هم حتماً مثل تمام زنان و مردان گنبدی اهل والیبال هستید و احتمالاً تجربه بازی دارید. درست است؟

– بله. من از کلاس دوم راهنمایی والیبال بازی می‌کردم. بعد از ازدواج والیبال را به‌مدت ۲۰ سال کنار گذاشتم. بعد از آن دیگر از جایی که آقای آزمون – پدر سردار- مربی بود ادامه دادم و با بچه‌ها سر تمرین رفتم. اینجا در بازی‌های پیشکسوتان هم بازی کردم.

چه شد که سردار آزمون تصمیم گرفت در حوزه زنان تیم‌داری کند؟

– شهر ما طوری بود که به ورزش بانوان اهمیت زیادی نمی‌دادند و خانم‌های زیادی بودند که استعداد داشتند ولی رسیدگی نمی‌شد. برای همین تصمیم گرفتیم خودمان والیبال را به این شکل دنبال کنیم. شوهر من هم که مربی والیبال بود و ما خانوادگی همه عاشق والیبال هستیم. برای همین گفتیم خودمان دنبال این کار را بگیریم و کاری کنیم که بچه‌ها دیده شوند و استعدادهای‌شان مشخص شود.

سردار آزمون هم قبلاً گفته بود که تا ۱۳ سالگی والیبال بازی می‌کرد. چه شد که مسیرش به سمت فوتبال تغییر پیدا کرد؟

– سردار هر ورزشی که انجام می‌داد عالی بود. چه پینگ‌پنگ، چه والیبال، چه فوتبال. در ۱۳ سالگی داشت برای تیم ملی والیبال هم انتخاب می‌شد اما یک استعدادیابی در گرگان برای فوتبال برگزار شد، سردار رفت و همان جا انتخاب شد.

شما خودتان دوست داشتید که سردار سمت والیبال برود یا فوتبال؟

– البته که فوتبال. فوتبال برای پسرها عالی است.

مادر سردار آزمون: مصدوم نداشتیم الان فینالیست بودیم 

در این چند وقت اخیر با حرف و حدیث‌ها خیلی سردار را تحت فشار قرار دادند. سردار آزمون هم اصولاً آرام است خیلی واکنش نشان نمی‌دهد. شما به‌عنوان کسی که نزدیک او هستید بگویید که واکنش او به این فشارها چطور بود؟

– سردار تا زمانی که بیش از حد ناراحت نشود جواب کسی را نمی‌دهد. ما خودمان هم اصلاً دوست نداریم هر کس هر چیزی گفت و هر سؤالی پرسید سردار جواب بدهد.

شما به‌عنوان مادر و همسرتان به‌عنوان پدر سردار همیشه و در هر حالی کنار او بودید. اغلب اوقات در زندگی حرفه‌ای از او حمایت کردید. تأثیر این حمایت‌ها را چه قدر می‌دانید؟ چون همین الان هم که مشغول تیم‌داری در والیبال است اصلاً او را تنها نمی‌گذارید و همیشه حامی سردار بوده‌اید.

– اصلاً پدر سردار از ایجنت‌های او است. در هر زمینه‌ای پدرش دنبال کارهایش است و هر چیزی که به ضررش باشد را فوری مدیریت می‌کند. موقعی که ایران باشیم همیشه دنبال کارهای او هستیم. همیشه همین‌طور است.

مادر سردار آزمون: مصدوم نداشتیم الان فینالیست بودیم 

تماشای بازی‌های سردار سخت‌تر است یا تیم والیبال سریک گنبد؟

– هر دو. بازی‌های سردار که استرسش زیاد است اما والیبال هم دست‌کمی از آن ندارد. بخصوص بازی با سایپا در ست پنجم که واقعاً دقایق سختی را تحمل کردیم.

بازی بین دو تیم سریک و سایپا در سالن فدراسیون بازی بسیار پرهیجانی بود. شما هم حسابی استرس داشتید.

– بسیار پرهیجان بود. خیلی استرس کشیدیم. بسیار بازی قشنگی بود.

بعد از بازی سردار آزمون تماس تصویری گرفت، درست است؟

– من تماس گرفتم. بعد عکس من را سریع گرفته بودند. من هم آن لحظه چون یک خبر خوشی گرفته بودم نتوانستم جلوی اشکم را بگیرم. اینها نوشتند برای برد گریه کردم، در حالی که دلیلش آن نبود. من برای موضوع دیگری اشک ریختم.

برد سریک مقابل سایپا با اشک‌ها و لبخندها همراه بود. یک عده این طرف گریه می‌کردند و یک عده آن طرف خوشحالی.

– دقیقاً ولی تحمل من زیاد است و این‌طور مواقع اصلاً گریه نمی‌کنم. شما دیدید که در بازی با سایپا خیلی از امتیازهای ما را ندادند. نباید این کار را بکنند. من همان جا گفتم تا کی داوران باید این طور امتیازها را از ما بگیرند و همین‌طور توپ‌های روی خط را حساب نکنند؟ داور باید حواسش جمع باشد.

با توجه به شکست سایپا در هفته قبل، فکر می‌کنید با روحیه‌ای که دارید بتوانید به فینال برسید؟

– اگر خدا بخواهد همین‌طور می‌شود. بچه‌های ما این فصل عالی بودند و کم‌نقص ظاهر شده‌اند. اگر رباط صلیبی یکی از بازیکنان خوب ما آسیب نمی‌دید، تا الان به فینال رسیده بودیم چون در دور گروهی رفت و برگشت سایپا را شکست داده بودیم. تازه یکی از بازیکنان ما به‌نام آیتک سلامت هم مصدوم بود اما با درد کتف ۲۳ امتیاز برای سریک گرفت.

سردار آزمون الان یک‌تنه دارد تیم‌داری می‌کند. این سخت نیست؟

– خیلی سخت است. آدم اگر دارد اینقدر خرج می‌کند باید نتیجه‌اش را هم ببیند. ان‌شاالله با قهرمانی نتیجه بگیریم.

مادر سردار آزمون: مصدوم نداشتیم الان فینالیست بودیم 

بیشتر بخوانید:

۲۵۸۲۵۴

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا