کاهش ۱۸ درجه‎‌ای دمای هوا در برخی نقاط کشور/ آسمان تهران برفی می‌شود

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از کاهش محسوس دمای هوا بین ۸ تا ۱۸ درجه سانتیگراد در بیشتر نقاط کشور خبر داد و گفت: طی پنجشنبه (۷ اسفندماه) در تهران بارش برف و باران خواهیم داشت.

به گزارش استاک ،صادق ضیاییان  با اشاره به اینکه از بعد ازظهر امروز (۵ اسفند) با شمالی شدن جریانات روی دریای خزر همراه با ریزش هوای سرد بارش پراکنده برف و باران در گیلان و مازندران آغاز می‌شود، اظهار کرد: فردا (۶ اسفند) بر شدت بارش‌ در این استان‌ها افزوده می‌شود و گستره آن مناطقی از جمله اردبیل، گلستان، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی و ارتفاعات البرز در سمنان و شرق تهران را فرا می‌گیرد.

وی ادامه داد: به‌تدریج از بعد ازظهر روز چهارشنبه (۶ اسفند) در خوزستان، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، فارس، هرمزگان، لرستان، ایلام و جنوب و نوار غربی اصفهان نیز بارش پراکنده باران، گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد شدید موقت و در ارتفاعات زاگرس مرکزی بارش برف رخ می‌دهد.

ضیاییان با بیان اینکه طی روز پنجشنبه (۷ اسفند) با گسترش فعالیت هر دو سامانه شمالی و جنوبی در بیشتر مناطق کشور به‌جز مناطق جنوبی، جنوب شرقی و شرق هرمزگان شاهد بارش خواهیم بود، اظهارکرد: طی روز جمعه (۸ اسفند) در سواحل غربی دریای خزر، بخش‌هایی از مرکز و جنوب شرق و طی روز شنبه (۹ اسفند) در دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی و مناطقی از جنوب ‌شرق بارش باران و برف دور از انتظار نیست.

به گفته مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی طی این مدت بارش در مناطق سردسیر و کوهستانی به شکل برف و در مناطق جنوبی همراه با رعد و برق است همچنین طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه (۶ و ۷ اسفند) دمای هوا در استان‌های ساحلی دریای خزر و اردبیل بین ۸ تا ۱۲ درجه کاهش می‌یابد.

احتمال وقوع کولاک برف در مناطق کوهستانی و گردنه‌های شمالی البرز

ضیاییان با اشاره به اینکه باتوجه به کاهش قابل ملاحظه دما انتظار می‌رود بارش طی روز چهارشنبه (۶ اسفند) در مناطق جلگه‌ای دریای خزر به شکل باران و برف باشد، گفت: طی این روز به‌دلیل وزش باد به‌نسبت شدید احتمال کولاک برف در مناطق کوهستانی و گردنه‌های شمالی البرز نیز وجود دارد.

وی افزود: دمای هوا طی روزهای چهارشنبه و به‌ویژه پنجشنبه (۶ و ۷ اسفند) در شمال شرق بین ۱۲ تا ۱۸ درجه از روز پنجشنبه تا جمعه (۷ و ۸ اسفند) در دامنه‌های جنوبی البرز، شرق و جنوب شرق کشور بین ۸ تا ۱۲ درجه کاهش خواهد یافت.

ضیاییان با اشاره به اینکه دریای خزر طی روز چهارشنبه متلاطم و طوفانی همراه با وزش باد شدید و طی روز پنجشنبه (۷ اسفند) نیز مواج خواهد بود، اظهارکرد: از بعد ازظهر امروز (۵ اسفند) تا روز جمعه (۸ اسفند) خلیج فارس و طی امروز و فردا شرق دریای عمان مواج پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در ادامه اظهار کرد: از بعد ازظهر روز چهارشنبه و طی روز پنجشنبه (۶ و ۷ اسفند) به‌تدریج در جنوب شرق، شرق، بخش‌هایی از شمال شرق و مرکز کشور و طی روز جمعه (۸ اسفند) در شرق و جنوب شرق وزش باد شدید همراه با خیزش گرد و خاک در برخی نقاط پیش‌بینی می‌شود همچنین از اواخر وقت روز چهارشنبه و طی روز پنجشنبه باتوجه به افزایش سرعت وزش باد، خیزش گرد و خاک در جنوب خوزستان دور از انتظار نیست.

ضیاییان در پایان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (۶ اسفند) قسمتی ابری، در بعضی ساعات همراه با وزش باد شدید، در بعد ازظهر افزایش ابر و با حداقل دمای ۳ و حداکثر دمای ۱۲ درجه سانتیگراد و طی روز پنجشنبه (۷ اسفند) نیز ابری، گاهی همراه با افزایش باد، به‌تدریج کاهش دما و مه رقیق همراه با بارش باران و برف و با حداقل دمای ۲ و حداکثر دمای ۶ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا