اسلایدسیاسی

رئیس جمهور: مدیریت آب محوری‌ترین مساله کشور است

حجت الاسلام «سید ابراهیم رئیسی» روز سه‌شنبه در دومین جلسه شورای‌عالی آب در دولت سیزدهم، بر اهمیت حکمرانی در مسأله آب تأکید کرد و تعیین دقیق نیاز‌ها و اولویت‌بندی آنها، سیاستگذاری صحیح بر مبنای داده‌ها و اطلاعات جمع‌آوری شده، اجرای سیاست‌های تعیین شده و نظارت بر حسن اجرای آن‌ها لازمه این حکمرانی دانست.

رئیس‌جمهور به مدیریت مناسب مصرف برق در تابستان امسال و همراهی خوب مردم و بخش‌های صنعت و کشاروزی اشاره و منتقل نشدن مشکل به مردم را از نتایج خوب این مدیریت برشمرد و تأکید کرد: شرط لازم برای جلب همکاری مردم و همراه و کردن آنها، تبیین دقیق مشکلات موجود و ارائه راهکار مناسب به مردم است.

آیت‌الله رئیسی اصلاح الگوی کشت با ایجاد مشوق‌ها و جذابیت‌ها برای کشاورزان را بسیار مهم دانست و متذکر شد: اگر عوارض کشت سُنّتی و فواید اصلاح الگوی کشت برای کشاورزان تبیین شود، حتماً از سوی آنان پذیرفته خواهد شد.

رئیس‌جمهور در ادامه با بیان اهمیت کشاورزی علم‌پایه در اصلاح الگوی کشت، به میدان آوردن موسسات تحقیقی و پژوهشی و همچنین دانشگاه‌های کشاورزی را برای اجرای طرح اصلاح الگوی کشت و مدیریت منابع آبی ضروری دانست.

نوشته های مشابه

آیت‌الله رئیسی رشد اقتصادی کشور را در گرو سرمایه‌گذاری و افزایش بهره‌وری و یکی از مؤلفه‌های اصلی افزایش بهره‌وری را مدیریت آب دانست و گفت که ما می‌توانیم با مصرف بهینه آب، بهره‌وری را افزایش و رشد اقتصادی کشور را ارتقا دهیم.

وی به مراکز پژوهشی و راهبردی متذکر شد که راه را برای حرف‌ها و نگاه‌های نو در این عرصه باز کرده و نظرات اندیشمندان و صاحب‌نظران حوزه آب را به خوبی به مسئولان و متولیان امر منعکس کنند.

در این جلسه دو سند مهم «اصلاح و ارتقای نظام حکمرانی آب» و همچنین طرح «اصلاح الگوی کشت» که از سوی وزارتخانه‌های نیرو و جهادکشاورزی ارائه شده بودند، به تصویب اعضا رسید.

همچنین «تشکیل کمیته ملی اصلاح الگوی کشت» به ریاست معاون اول رئیس‌جمهور از دیگر مصوبات این جلسه بود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا