اسلایدسیاسی

سرلشکر موسوی: در جنگ آینده، مؤلفه‌های قدرت به سرعت تغییر می‌کند

امیر سرلشکر «سیدعبدالرحیم موسوی» فرمانده کل ارتش صبح امروز در آیین آغاز سال تحصیلی دوره ۳۳ مدیریت دفاعی دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش (دافوس آجا)، اظهار داشت: منطق، تجربه و محاسبات ما نشان می‌دهد که فرماندهان، مدیران و مسئولان در ارتش جمهوری اسلامی ایران باید دوره دافوس را دیده باشند.

سرلشکر موسوی افزود: امسال دستوری ابلاغ شده است مبنی بر اینکه هیچ فرد دافوس‌ندیده‌ای در مشاغل افسران ارشد (سرتیپی) بکارگیری نخواهند شد؛ بنابراین آینده ارتش در این دانشگاه شکل می‌گیرد و این مسیری است که همه باید از آن عبور کنند.

فرمانده کل ارتش در ادامه عنوان کرد: همکاری با دیگر کشور‌ها به‌منظور تحقق اهداف اسلام و سربلندی ملت‌ها و ارتش‌های منطقه را مفید می‌دانیم و به همین دلیل برای توسعه این تعاملات، اراده‌ای قوی وجود دارد.

وی‌ با اشاره به دوره تحصیلی دافوس گفت: این دوره مهم‌ترین دوره آموزشی پیش بینی شده در ارتش است؛ اگرچه سایر دوره‌های آموزشی ارتش هم مهم است، ولی اینجا در حرکت آینده ارتش تأثیر دارد؛ بنابر این دوره دافوس را قدر بدانید و برای همه لحظات آن برنامه‌ریزی داشته باشید؛ البته امروز با جنگی که صرفاً نظامی باشد، مواجه نیستیم؛ بلکه با جنگ ترکیبی مواجه هستیم که تمام مؤلفه‌های قدرت در آن دخالت دارد.

نوشته های مشابه

امیر موسوی اظهار داشت: در جنگ آینده، مؤلفه‌های قدرت به سرعت تغییر می‌کند؛ بر این اساس، چنانچه فرمانده‌ای با این مؤلفه‌ها و جنگ ترکیبی آشنا نباشد در صحنه نبرد، موفق نخواهد بود.

فرمانده کل ارتش سپس با اشاره به تفاوت نسل‌ها، گفت: شما به واسطه توانایی‌هایی که دارید، می‌توانید موفق باشید؛ البته دغدغه شما باید آماده شدن هرچه بیشتر برای فردا باشد؛ نه محل خدمتی که خواهید داشت. دغدغه همه ما آماده شدن برای نقش‌آفرینی در گام دوم انقلاب است که نقطه عطف آن هم آمادگی برای ظهور است.

سرلشکر موسوی با بیان اینکه تعریف کردن مادون از مافوق وجه خوبی ندارد، اما بر عکس این موضوع خوب است، خاطرنشان کرد: مهم‌ترین رسالت و وظیفه ارتش توسط امیر «ولی‌وند» (فرمانده دافوس ارتش) در این دانشگاه انجام می‌شود؛ زیرا قرار است که فرماندهان آینده ارتش در این دانشگاه تربیت شوند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا