اسلایدسیاسی

مسکن بزرگترین مشکل امروز تهران است/ تهران را با بدهی ۷۵ هزار میلیارد تومانی تحویل گرفتیم

شهردار تهران در پیش خطبه‌های نمازجمعه تهران:

شهردار تهران در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران از تبدیل مجموعه بوستان گفتگو به نمایشگاه دائمی علم و فناوری در هفته آینده خبر داد و گفت: پارک های علم و فناوری را با شرایط بزرگتر و با همراهی معاونت علمی، وزارتخانه ها و حوزه خواهیم داشت.

در بخش دیگری از پیش خطبه‌ها علیرضا زاکانی گفت: در حالی شهردار تهران شده که این دستگاه بیشتر از ۷۵ هزار میلیارد تومانی بدهی داشته؛ با این حال رسانه‌ها اواخر دی ماه پارسال هم به نقل از او اعلام کردند این بدهی بیش از ۸۵ هزار میلیارد تومان است.

به گفته شهردار تهران، ناایمن بودن در تهران مشهود است؛ موضوع ساختمان های ناایمن از زمانی مورد توجه قرار گرفت که امسال ساختمان متروپل در آبادان و سال ۹۵ هم ساختمان تجاری پلاسکو در تهران فروریخت.

نوشته های مشابه

پس از فروریختن ساختمان متروپل، برخی از وجود ۱۲۹ ساختمان ناایمن در تهران خبر داده اند. اگرچه پس از انتشار نام و نشانی این ساختمان‌ها، به نقل از سخنگوی سازمان آتش نشانی اعلام شده این نام‌ها مورد تائید این سازمان نیست.

احمد صادقی عضو شورای شهر تهران هم گفته هر سال یا هر روز ممکن است به تعداد آمار ساختمان‌های ناایمن افزوده شود یا از تعدادشان کاهش یابد، چون برخی ساختمان‌ها تخریب و نوسازی و برخی فرسوده می‌شود.

بر اساس آمار علیرضا زاکانی، بیش از ۱۲ هزار هکتار از مساحت ساختمان‌های مسکونی شهر تهران ناایمن است.

به گفته شهردار تهران امروز بزرگترین مشکل تهران مسکن است به طوریکه این شهر یک میلیون واحد کمبود مسکن دارد و یک حقوق بگیر باید ۶۵ درصد حقوق خود را بدهد تا یک مسکن ۷۰ متری اجاره کند؛ او در ادامه گفت که برای حل این مشکل قرارگاهی در شهرداری تهران برای مسکن ایجاد کردیم و علاوه بر آن در موضوع احیای بافت فرسوده نیز یک تا دو طبقه تشویقی برای ساخت و ساز را ابلاغ کردیم.

علیرضا زاکانی شهردار تهران امروز گفت طرح ۶ ماهه جمع آوری معتادان متجاهر که با کمک دستگاه ها و نهادها شروع شد، در ۶ ماهه دوم پرونده این موضوع را برای شهر تهران تمام خواهد کرد.

به گفته او شهرداری اجازه خروج ۱۶ هزار میلیارد تومان امکانات این دستگاه را نداده است.

آقای زاکانی همچنین درباره ساخت دو بزرگراه و یک اتوبان به زودی در تهران توضیح داد و گفت: تونل شهید متوسلیان از انتهای بزرگراه شهید صیاد شیرازی تا آزادگان، آزادراه شهید شوشتری از انتهای رستگار تا بزرگراه شهید یاسینی ساخته خواهند شد که بزرگراه شهید شوشتری یک و نیم درصد ترافیک کل تهران را کاهش خواهد داد.

او اضافه کرد با اصلاح ۹۸ تقاطع در سه سال، ۷۸۰ کیلومتر راه برای شهروندان نزدیک می‌شود که امسال اصلاح بیش از ۲۰ تقاطع تکمیل می‌شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا