سینما

جشن تولدی برای هنرمندان متولد دی و بهمن

جشن تولد هنرمندان پیشکسوت متولد دی‌ و بهمن‌ماه امروز ـ سه‌شنبه ـ دوم اسفندماه ۱۴۰۱ در باغ زیبای تهران برگزار شد و قدیمی‌های فرهنگ و هنر کیک تولد خود را برش زده و عکس یادگاریِ دسته‌جمعی گرفتند.

به گزارش خبرنگار بارز نیوز، این جشن تولد با حضور سیدمحمد حسینی، پایه‌گذار موسسه هنرمندان پیشکسوت، سیدعباس عظیمی مدیر موسسه هنرمندان پیشکسوت و هنرمندان مدعو ظهر امروز در باغ زیبای تهران برگزار شد.

داریوش ارجمند در ابتدای نشست چنین گفت: در روزگاری که کسی خدمات افراد گذشته را تحویل نمی‌گرفت، سیدمحمد حسینی، من و چند تن دیگر از هنرمندان مانند علی نصیریان را برای دریافت نشان فرهنگ و هنر به ریاست‌جمهوری معرفی کرد. کاری که جدا از نتایج مادی، ارزش معنوی بسیاری داشت.‌
این هنرمند ادامه داد: در یک‌سال اخیر موسسه هنرمندان پیشکسوت دچار مشکلات بسیاری شد. همچنین ما با اعضای قبلی وزارت ارشاد، مشکلات زیادی داشتیم، بارها نامه نوشتیم و تهاجم کردیم تا به خواسته‌های‌مان برسیم.
ارجمند افزود: پشت سر این موسسه، هنرمندانِ پیشکسوت زیادی وجود دارد که به قدمت تاریخ ایران، ارزشمندند.
این هنرمند عرصه بازیگری، ضمن اشاره به معضل کمبود بودجه برای هنرمندانِ عضو این موسسه، توضیح داد: این موسسه درآمدی ندارد اما افرادی مانند سیدعباس عظیمی، سال‌هاست امید را در دل ما آدم‌های منقضی بیدار می‌کند. بزرگ‌ترین کار او، امیدآفرینی است.
داریوش ارجمند در پایان با زمزمه بیت شعری گفت: مبر گمان که به پایان رسید کار مغان / هزار باده‌ی ناخورده در رگِ تاک است. ما پیشکسوتان نامه‌ها نوشتیم اما کسی تحویل‌مان نمی‌گرفت تا اینکه عباس عظیمی نامه‌ای به سیدمحمد حسینی نوشت و برای هنرمندان درخواست کمک کرد. حالا هم رئیس‌جمهور دستور داده‌اند تا مشکلات این موسسه برطرف شود. در بین سینمایی‌ها رسم است که می‌گویند: هرکس کباب‌کوبیده‌ی سینما را بخورد، دیگر دست از آن نمی‌کشد.

سیدمحمد حسینی، معاون پارلمانی رئیس‌جمهور در ادامه گفت: هرکاری که تاکنون برای هنرمندان علی‌الخصوص پیشکسوتان انجام شده کم است و باید بیشتر انجام شود. همچنین هیات مدیره باعث شده‌اند تا کارها بهتر انجام شود، هم‌اندیشی صورت بگیرد تا دوستان از بالا رفتنِ سن‌وسال‌شان آزرده‌خاطر نباشند.

او افزود: بسیاری از هنرمندان کارها و نوآوی‌هایشان را بعد از بازنشستگی انجام داده‌اند و این به‌دلیل تجربه‌ی زیادی است که در این مسیر کسب می‌کنند. همچنین جوانان باید بدانند گذشتگان چه زحمت‌هایی را تاکنون کشیده‌اند و تلاش‌شان باید یادآوری شود.

ادامه دارد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا