اجتماعیاسلایدعلم و دانشفرهنگی

پرونده سی و سومین نمایشگاه کتاب تهران با پایان بخش مجازی بسته شد

سی و سومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران که برای نخستین بار به صورت همزمان حضوری و مجازی از ۲۱ اردیبهشت کار خود را آغاز کرده بود با پایان بخش مجازی به کار خود پایان داد.

 نمایشگاه بین المللی کتاب تهران کار خود را از آبان ماه سال ۱۳۶۶ در محل نمایشگاه بین المللی تهران آغاز کرد و تا ۳۲ سال به صورت حضوری در محل نمایشگاه‌های بین المللی تهران، مصلای امام (ره) و شهر آفتاب برگزار شد، برگزاری این رویداد با شیوع ویروس کرونا دو سال به تعویق افتاد و سال های ۹۸ و ۱۴۰۰ محدودیت‌های کرونایی مانع برگزاری آن شد.

متولیان فرهنگی کشور با توجه به اهمیت کتاب و کتابخوانی و نیازهای مخاطبان در این دو سال اقدام به برگزاری نمایشگاه مجازی کردند که با بازخوردهای مثبت و دستاوردهای ارزشمندی مواجه بود.

تجربه دوسال برگزاری نمایشگاه مجازی باعث شد با کاهش شیوع ویروس کرونا و بازگشت فعالیت های اجتماعی و فرهنگی به جامعه و مهیاشدن شرایط برای برگزاری نمایشگاه فیزیکی کتاب به عنوان بزرگ‌ترین رویداد فرهنگی اردیبهشتی هر ساله، در تصمیم گیری برگزاری سی و سومین دوره این رویداد عدم منعیت برگزاری همزمان مجازی نیز مد نظر قرار گرفته و دور از ذهن نباشد.

این مساله نهایتا باعث شد سی و سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران برای نخستین بار به صورت همزمان حضوری و مجازی برای ایجاد فرصت برابر پیش روی کتاب دوستانی که به هر دلیلی شرایط حضور در قالب فیزیکی را ندارند، با حضور ۱۸۰۰ ناشر داخلی و ۱۸۷ ناشر خارجی از بیش از ۳۰ کشور جهان در بخش حضوری و ۱۱۰ ناشر در بخش مجازی ۲۱ اردیبهشت ماه کار خود را در مصلای امام (ره) آغاز کند.

این نمایشگاه تا ۳۱ اردیبهشت با فعالیت ۱۸۸۷ ناشر بخش فیزیکی میزبان علاقمندان از سراسر ایران بود که با توجه به تعویق دو ساله، با استقبال و فروش موجهی همراه بود. به طوریکه علی رمضانی قائم مقام این دوره نمایشگاه که هر روز در نشست خبری، آمار فروش و دیگر اخبار این رویداد را رسانه ای می کرد از فروش حدود ۲۰۰ میلیارد تومانی نمایشگاه کتاب در دو بخش فیزیکی و مجازی تا پایان دهمین روز این نمایشگاه خبر داد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا