سینما

«پریسان» تقدیری از کادر درمان است/ در نوبت اکران هستیم

کامبیز بابایی در گفت وگو با خبرنگار سینمایی بارز نیوز و در توضیح قصه فیلم سینمایی پریسان که در روزهای کرونا و با ماهیت پرداختن به مشکلات کرونا ساخته و آماده پخش شده است، گفت: قصۀ این فیلم روایت اتفاقاتی است که برای یک پزشک جانباز که رئیس بیمارستانی مختص بیماران کرونایی است در جریان کرونا پیش می آید و هم خودش و هم نزدیکانش درگیر کرونا می شوند، ضمن این که مشکلات قاچاق دارو و مواردی از این دست هم در این فیلم مورد توجه قرار گرفته است.

وی ادامه داد: این فیلم در حمایت و تجلیل از کادر درمان ساخته شده و پاسداشتی از زحمات کادر درمان است که در تمام این مدت (دو سال) و همچنان درحال خدمت به جامعه هستند.

تهیه کننده فیلم سینمایی پریسان تصریح کرد: فیلمنامه این فیلم در همین ایام کرونا نوشته شد و پس از آن که علی مقدم و زامیاد سعدوندیان آن را بازنویسی نهایی کردند، شروع به کار کردیم. فیلمبرداری پریسان تیرماه ۱۴۰۰ شروع شد و در شهریور کار را به پایان رساندیم و در ۴۰ روز کار را جمع کردیم.

بابایی افزود: بزرگترین مشکل ما در این پروژه پروسه گرفتن مجوزها بود که در نهایت نتوانستیم در تهران کار کنیم و از اداره کل فرهنگ و ارشاد رشت مجوز گرفتیم.

این کارگردان در پاسخ به این پرسش که چرا تاکید داشته اند که کار را در یک مرکز درمانی به سرانجام برسانند و چنین لوکیشنی را برای این فیلم نساخته‌اند، تاکید کرد: سینمای ما سینمای هالیوود نیست که برای یک فیلم لوکیشن خاصی ساخته شود بلکه باید با حداقل امکانات بسازیم و کار را تولید کنیم. ضمن این که باید یادآور شد که بیمارستان‌های اصلی در این ایام اساسا امکان ورود نداشت؛ سه، چهار محیط بیمارستانی هست که معمولا برای عمده فیلم های بیمارستانی از آن ها استفاده می شود که داخلشان بازسازی می شود و کار در آن اتفاق می افتد.

وی گفت: لوکیشن فیلم پریسان، بیمارستانی است که صرفا به عنوان لوکیشن سینمایی استفاده می شود.

بابایی در ادامه و در توضیح مشکلات ساخت این فیلم در دوران کرونا اضافه کرد: مشکلات مالی در این عرصه بسیار زیاد و حمایت کم است. ضمن این که در این پروژه لوکشین های ما بالا بود و باید پروتکل ها را رعایت می کردیم؛ یکی از مشکلات این بود که به دلیل شرایط مجبور بودیم که دائما با ماسک کار کنیم و خداراشکر کسی بیمار نشد.

وی یادآور شد: این فیلم یک اثر سینمایی است که باید پروانه نمایش بگیرد تا بتواند در سینماها اکران شود. آن گونه که شنیده ام در حال حاضر ۲۰۰ فیلم در نوبت اکران هستند، در نتیجه ما هم باید منتظر بمانیم.

به گزارش بارز نیوز، پریسان به نویسندگی علی مقدم و کامبیز بابایی با مضمونی اجتماعی به تلاش و فداکاری‌های کادر درمان و قاچاق دارو توسط مافیای این صنعت که در روزهای شیوع ویروس کرونا به یکی از معضلات روز جامعه تبدیل شده، می‌پردازد.

پریسان اولین تجربه کارگردانی کامبیز بابایی محسوب می‌شود. وی به عنوان تهیه‌کننده فیلم سینمایی زمستان بود را آماده نمایش دارد.

سیاوش طهمورث، ثریا قاسمی، فرهاد قائمیان، لیندا کیانی، شقایق فراهانی، صحرا اسداللهی، سیاوش چراغی‌پور، مهدی کوشکی، هامون سیدی، سیدمهدی نریمانی، نادیا شادمان، شارمین علیمحمدی گروه بازیگران این فیلم را تشکیل می‌دهند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا