شخصی بهتازگی بیش از ۱۳ میلیون دلار برای خرید یک تالبوت لاگو T۱۵۰-C-SS تیردراپ کوپه ۱۹۳۷ جذاب و کمیاب پرداخت کرده است.
شما حاضرید چقدر برای یک خودرو هزینه کنید؟ ۵۰۰۰۰ دلار؟ ۵۰۰۰۰۰ دلار؟ بهتازگی شخصی بیش از ۱۳ میلیون دلار برای خرید یک تالبوت لاگو T۱۵۰-C-SS تیردراپ کوپه ۱۹۳۷ جذاب و کمیاب پرداخت کرده است. این خودروی کلاسیک اوایل این ماه در حراجی گودینگ و شرکا در جزیره آملیا به فروش رسید. این خودرو با قیمت نهایی ۱۳،۴۲۵،۰۰۰ دلار (حدود ۳۴۳ میلیارد تومان) فروخته شد که آن را به ارزشمندترین و گرانترین خودروی فرانسوی فروخته شده در یک مزایده تبدیل کرد و یک رکورد جهانی را برای این برند به ثبت رساند.
بدنه این خودرو توسط شرکت فیگونی و فلاشچی طراحی شده است. این شرکت بین ۱۰ تا ۲۰ تیردراپ کوپه را با دو سبک طراحی بدنه ناچبک کوپه ژانکارت و فستبک مدل نیویورک تولید کرد. بدنه مدل نیویورک که تنها دو نسخه از آن ساخته شد، ساختار آلومینیومی دارد و این تالبوت لاگو تنها مدل سالم بین آن دو نسخه است.
این خودرو با بدنه آبی و گلگیرهای خاکستری از کارخانه خارج شد. این مدل دارای سر اگزوز مسابقهای، چرخهای سیمی رنگشده و یک سانروف بود. در نمایشگاه کانکورز دلیگانس فمینا ۱۹۳۸ رنگ خودرو به کرمی با گلگیرهای قرمز تغییر کرد. سپس این خودرو به توماس استوارت لی از لسآنجلس فروخته شد که دو T۱۵۰-C-SS کوپه دیگر نیز داشت. لی رنگ آن را به قرمز تیره تغییر داد.
این خودرو بین چند نفر رد و بدل شد و سپس رنگش به سفید تغییر کرد و تا سال ۲۰۰۲ به مدت ۴۰ سال در یک گاراژ در کالیفرنیا خاک میخورد. این مدل در نمایشگاه کانکورز دلیگانس ۲۰۰۵ در پبل بیچ و ۲۰۰۷ در جزیره آملیا حضور داشت و در مراسم دوم به عنوان بهترین خودرو مراسم انتخاب شد.
قدرت تالبوت لاگو T۱۵۰-C-SS تیردراپ کوپه ۱۹۳۸ توسط یک موتور ۴ لیتری شش سیلندر خطی با سه کاربراتور زنیت استومبرگ تأمین میشود که توان ۱۴۰ اسب بخار تولید میکند. این مدل از یک جعبهدنده چهارسرعته ویلسون، ترمزهای مکانیکی چهار چرخ و سیستم تعلیق مستقل جلو بهره میبرد.
این خودرو بیش از ۸۰ سال قدمت دارد و صدساله شدن آن جالب خواهد بود، اگرچه به مدت ۴۰ سال ناپدید شده بود.