۴۰۶ میلیارد ریال منابع حاصل از فروش ۲۰ ملک دولتی یزد به خزانه استان واریز شد

به گزارش روابط عمومی اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان یزد، سعید نورایمانی به مناسبت دهه فجر و چهل و سومین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی با بیان اینکه هرگونه منابع حاصل از فروش املاک مازاد دولتی به استان اختصاص خواهد یافت افزود: منابع یاد شده در راستای تامین کسری اعتبارات جاری و عمدتا عمرانی استان هزینه شده است.

وی با تشریح آیین نامه اجرای جز (۲) بند (و ) تبصره (۲) و بند (د) تبصره ۱۲ ماده واحده قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور که به همین موضوع می پردازد گفت: تاکنون ۵۹ ملک مازاد دولتی به ارزش ۴ هزار میلیارد ریال در استان شناسایی و مجوز ۵۱ ملک آن از وزارت اقتصاد دریافت شده است.

وی با بیان اینکه املاک بزرگ و با ارزش دولت پس از تفکیک فروخته خواهد شد تصریح کرد: تلاش می کنیم با تامین بخشی از کسری اعتبارات هزینه ای از این منابع، وضعیت اعتبارات جاری و عمرانی را بهبود بخشیم و نگرانی ها را رفع کنیم.

وی از اجرای طرح تهاتر بدهی های مالیاتی و بانکی پیمانکاران با طلب دولت در قالب تهاتر نوع اول و دوم خبر داد و گفت: در تهاتر نوع اول امسال ۷۰۰ میلیارد ریال بدهی مالیاتی پیمانکاران با طلبشان تهاتر شد و تهاتر نوع دوم در حال انجام است که ابتدای سال آینده به نتیجه خواهد رسید.

وی نظارت بر اموال مالی و ذیحسابی دستگاههای اجرایی و نهادهای عمومی غیر دولتی و شهرداری را از دیگر فعالیت های این اداره کل برشمرد و گفت: حسابرسی ۲۵ دستگاه اجرایی، شهرداری ها و دهیاری ها انجام شده است و در کنار آن بر فعالیت مالی ذیحسابان استان نیز نظارت خواهد شد.

رئیس خزانه معین استان یزد از افزایش درآمدهای عمومی استان خبر داد و گفت: درآمدهای امسال ۵۰ درصد نسبت به مصوب افزایش یافته است و در ۱۰ ماهه اول امسال از میزان مصوب ۴۱ هزار میلیارد ریال به ۶۱ هزار میلیارد ریال رسیده است.

وی در زمینه تخصیص اعتبارات جاری و عمرانی نیز گفت: تاکنون به ترتیب ۷۸ و ۶۰ درصد اعتبارات جاری و عمرانی استان تخصیص یافته که بخشی از اعتبارات عمرانی به صورت اسناد خزانه بوده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا