تعیین «شهریه» مدارس غیردولتی متناسب با فعالیتهای هر مدرسه
احمد محمودزاده در گفتوگو با استاک، با بیان اینکه یکسان سازی شهریه مدارس غیردولتی مدنظر ما نیست، زیرا فعالیت مدارس متفاوت است اظهار کرد: وقتی فعالیتها و برنامهها متفاوت هستند، شهریه هم متفاوت است. هرچند پایههایی را به صورت یکسان داریم.
وی درباره ملاکهای تعیین شهریه مدارس غیردولتی گفت: هزینه تامین فضا یکی از ملاکهاست که برای مدارس استیجاری با مدارس احداثی تفاوت دارد. نیروی انسانی، کیفیت نیروی انسانی، تجهیزات و فعالیتهای پرورشی نیز در تعیین شهریه مدنظر هستند. در مجموع شهریه مدارس غیردولتی متناسب با فعالیتهای مدرسه تعیین و اخذ خواهد شد.
سرپرست سازمان مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به بازنگری در برخی مواد قانون تأسیس و اداره مدارس غیردولتی در صحن مجلس گفت: این مصوبات در تعیین شهریههای سال آینده مدارس اثرگذار هستند. ضمن آنکه طرحی تحت عنوان «مدرسه شیشهای» نیز در دست طراحی و اجراست که به نظام مند شدن فرایندهای مدارس غیردولتی و افزایش شفافیت در این حوزه کمک خواهد کرد.
محمودزاده درباره طرح آبا که با موضوع کمک به بازگشت بازماندگان از تحصیل به مدرسه از سال ۹۹ در استانها و مناطق لازم التوجه کلید خورده است نیز گفت: با همکاری استانها و ورود خیرین اقداماتی در این زمینه انجام شده است. در استان سیستان و بلوچستان ۴۵۰۰ دانشآموز تحت پوشش آبا هستند که به افزایش ظرفیتهای ما در آموزش و پرورش و بازگرداندن بازماندگان از تحصیل کمک میکند.
سرپرست سازمان مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش افزود: نارساییهایی در این طرح وجود داشته که درنظر داریم آن را تقویت و خیرین جدید را وارد طرح کنیم.
وی همچنین با بیان اینکه در بحث آموزش از راه دور، دوره اول و دوم متوسطه را پوشش میدهیم و به حوزه ابتدایی ورود نداریم، زیرا احساس ما بر این است که آنجا باید آموزش حضوری و چهره به چهره اتفاق بیفتد گفت: بنا داریم در سالهای آتی از بستر آموزش مجازی استفاده کرده و ظرفیتهای آموزش از راه دور را به طور کامل در قالب فضای مجازی ببریم و حضور افراد هدفمند باشد.