اختصاص ۲۵۰ میلیارد ریال وام برای استخرداران و باشگاه‌داران

 «مهدی علی‌نژاد» روز یکشنبه در مجمع عمومی فدراسیون شنا اظهار داشت: دستگاه‌های نظارتی به شدت به موضوع هیات‌های استانی برای واگذاری اماکن ورزشی و استخرها حساس هستند. به هر حال وزارت در کنار هیات‌ها است و باید اصلاح قانونی صورت بگیرد. تا زمانی که هیات‌ها، اماکن ورزشی استاندارد نداشته باشند عملا ورود به حوزه قهرمانی با دشواری‌های همراه است.

وی همچنین به تعطیلی استخرها به دلیل پاندمی کرونا اشاره کرد و گفت: در شرایطی که بحث درآمدزایی فدراسیون با تعطیلی استخرها دچار مشکل شده، حرکت به سوی جذب حامیان مالی در جهت پیشبرد برنامه‌ها راهگشا است. وزارت ورزش با افزایش اعتبار فدراسیون شنا تلاش کردند تا عملا این بخش درگیر مسائل مالی نشود.

معاون وزیر ورزش تاکید کرد: کرونا آسیب جدی به ورزش‌های آبی زد چرا که حدود یکسال اکثر استخرهای کشور تعطیل بودند. استخرهای روباز در دسته‌بندی گروه یک قرار گرفتند تا بتوانند با شرایط ویژه‌ای فعالیت کنند. پیگیری‌هایی برای استخردارها و باشگاه‌داران انجام دادیم تا قریب به ۲۵۰ میلیارد ریال وام تعلق بگیرد. امکانی که وجود داشت این بود که به صورت حداقلی آسیب ها را جبران کند.

وی افزود: ورزش شنا و شیرجه و واترپلو ظرفیت خوبی در ایران دارد. در واترپلو کارهای خوبی انجام شده است. سوم بازی‌های آسیایی هستیم ولی در شنا و شیرجه نیاز به فعالیت گلخانه‌ای و سرمایه‌گذاری روی استعدادها داریم. اطمینان دارم بعد از کسب موفقیت در رشته‌های شنا شاهد جذب سرمایه بیشتر در این بخش خواهیم بود. 

علی‌نژاد با اشاره به فعالیت‌های انجام شده در فدراسیون شنا افزود: محسن رضوانی رییس فدراسیون شنا از مدیران خوب و با سواد و قهرمانان ارزنده است که این مسوولیت را بر عهده گرفته است. اگر چنین فردی نتواند به اهداف خود برسد احتمالا سایر افراد هم توفیق نخواهند داشت. شنا یک ورزش عمومی در ایران است و ظرفیت‌های بالقوه زیادی دارد که با بهره‌گیری از این پتانسیل بین بخشی، می‌توان کارهای زیادی انجام داد. زمینه حمایت در بین مدیران دستگاه‌های صنعتی وجود دارد زیرا شنا در بین آحاد جامعه علاقه مندان زیادی دارد و با ایجاد منابع در این خصوص می‌توان کار گلخانه‌ای را پیش برد. امیدوارم با سرعت یافتن واکسیناسیون عمومی در کشور شاهد قطع کرونا و افزایش فعالیت‌های خانواده شنا باشیم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا