فرهنگ فراموش شده عذرخواهی
در پی اتفاق چند روز گذشته و برخورد ناشایست یکی از کارمندان بانک رفاه کارگران با بانوی مراجعه کننده به بانک، موجی از واکنشها و انتقادات به این برخورد، فضای رسانهای کشور را پر کرد و اقشار مختلف مردم به اشکال مختلف به این رخداد واکنش نشان دادند
در همین رابطه دکتر زهرا سعیدی مبارکه در پیامی ویدیویی خواستار عذرخواهی بالاترین مقام این مجموعه از جامعه بانوان کشور شد
نماینده دوره دهم مجلس شورای اسلامی در این رابطه گفت: حال جامعه ما خوب نیست و هر روز شاهد اتفاقات جدیدی در تضعیف جامعه بانوان هستیم؛ متاسفانه در چند روز گذشته شاهد انتشار ویدیویی بودیم مبنی بر اینکه یک مدیر بانک با توحش بسیار ضمن هتک حرمت با بانوی مراجعه کننده به بانک برخورد میکند. اینکه چرا و چطور این شخص این اجازه را به خودش داده که یک زن را این چنین مورد ضرب و شتم قرار بدهد به اندازه کافی زشت و نگران کننده است اما ایستادگی شخص در توجیه این رفتار با ذکر بهانههایی که مثلا این اتفاق مربوط به امسال نیست و برای سال گذشته است به جای هر گونه عذرخواهی بیشتر آزاردهنده است. آیا این که چه زمانی این اتفاق رخ داده از زشتی این عمل میکاهد؟
سوال دیگر این است که روند مدیر شدن و مدیر ماندن افراد در این مجموعه (بانک رفاه کارگران) به چه صورت است و چنین افردی چطور پالایش شده و به کار گمارده میشوند. چطور کنترل خشم یک مدیر بانک مورد ارزیابی قرار نگرفته که به خودش اجازه چنین گستاخی و چنین رفتار مشمئز کنندهای را داده آن هم در بانک رفاه کارگران یعنی بانکی که منتسب و متعلق به زحمتکشترین قشر جامعه است. ولی اینکه چرا به راحتی از کنار این قضیه گذشتیم و چه اتفاقی باعث شده که واکنشی نسبت به این قضیه نشان داده نشود
واقعاً با برکناری یک مدیر شعبه بانک سعی در پاک کردن صورت مسئله را نداریم؟ آیا این است عمل کردن به قرآن و آموزههای دین مبین اسلام که این قدر بر تکریم از بانوان تاکید دارد. آیا از حضرت علی علیه السلام نشنیدهایم که وقتی متوجه شدند که خلخال را از پای زنی یهودی بیرون کشیدند چنان برآشفتند و فرمودند که «اگر مردان مسلمان از غم این حادثه بمیرند جای ملامت ندارد» چه شده است که به جایی رسیدهایم که حتی مقامات اجرایی در این مجموعه از یک عذرخواهی ساده هم دریغ میکنند؟
عذرخواهی از مجرای #رسانه ملی حداقل انتظار بانوان و مردم شریف این سرزمین است که میبایستی از سوی بالاترین مقام اجرایی این مجموعه صورت پذیرد.
در پایان امیدوارم فرهنگ عذرخواهی و پذیرش مسئولیت اعمال، به جزء جدا نشدنی از آموزش و تربیت مدیران این سرزمین پیوند بخورد.
ناگفته نماند که قطعا مردم فهیم این سرزمین قطعا بر زحمات خادمان راستین این آب و خاک ارج مینهند و رفتار ناشایست یک نفر را به پای کلیه پرسنل زحمتکش آن که شهدای خدمتشان کمتر از شهدای سلامت نبوده نخواهند نوشت …