خروج آمریکا از برجام بی‌ارادگی اروپا را به نمایش گذاشت/مجلس باید بر همه دالان های تاریک نور نظارت بتاباند

 به گزارش استاک،مصطفی طاهری  در نشست علنی روز چهارشنبه(15 بهمن ماه) در نطق میان دستور خود ضمن  گرامیداشت آغاز چهلمین چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و دهه فجر انقلاب اسلامی گفت: به روان والای شهیدان و امام شهیدان(ره) و به ساحت مقام معظم رهبری  سلام و درود بی پایان می فرستم.

نماینده زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی افزود: انقلابی که برخاسته  از اندرون انسان‌های حق طلب و از اعماق اندیشه های اسلامی است، انقلابی زاینده و پویا که با حرکت جوهری و تکامل دمادم خویش هیچ وقت پایان نخواهد یافت.

خروج آمریکا از برجام  بی ارادگی اروپا را به نمایش گذاشت

وی  ضمن تبریک زادروز بانوی دوعالم حضرت صدیقه طاهره سلام الله علیها همچنین میلاد امام راحل عظیم الشأن ادامه داد: نمی‌توانم از سقوط ذلت بار قاتل شهید سلیمانی اظهار شادمانی نکنم. سقوط ترامپ محصول دموکراسی باشد یا نباشد برای دنیا و ایران خبر بدی نیست؛ ترور آشکار سردار سلیمانی ترامپ را منفورتر کرد و خروجش از برجام، نشان داد که توافق سست برجام چندان هم به سود اسرائیل و آمریکا نبوده است.

طاهری با بیان اینکه وجود ترامپ، دیکتاتوری آمریکا را بیش از پیش ثابت کرد، افزود: خروجش از برجام ناتوانی اروپا و بی ارادگی اروپا را به نمایش گذاشت.

خون صدها هزار شهید پاکباز  وظایف  تاریخی بر دوش ما نهاده است

نماینده زنجان و طارم در مجلس تاکید کرد: اکنون در دهه فجر انقلاب اسلامی، باید بگویم که پاسداری از اخلاص های متراکمی که برای این انقلاب بزرگ نثار شده است اکنون بر عهده ما است.خون صدها هزار شهید پاکباز و جانباز وظایف  تاریخی بر دوش ما نهاده است. همچنین آرای مخلصانه آنهایی که ما را به خانه ملت گسیل کرده ، تکالیفی تاریخی و اساسی  برگردن ما گذارده است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم خاطرنشان کرد: بر این باورم که مجلس انقلابی هرگز نباید در اثر روزمَرِگی و روزمَرگی از درمان زخم های کهنه ی کشور غفلت کند؛ بحث های داغ در مورد مشکلات کشور از پرتیراژترین گفتگوهای میان مکالمات مردم ،مجامع تخصصی ،دانشگاهی و نمایندگان مجلس است. با این حال چرا متناسب با  این حجم از دغدغه و تذکر در جامعه ،مشکلات درمان می شود و اوضاع با سرعت مقبولی سامان نمی یابد؟ریشه اصلی برجای ماندن و مزمن شدن برخی مشکلات چیست؟

وی ادامه داد:کدام نقطه تاریک است که اگر مورد توجه قرار بگیرد مورد توجه کانونی جامعه قرار بگیرد امید اصلاح خواهد رفت؟ چه شده که آآن نقطه قانونی و مهم ،تبدیل به اتاق تاریک شده و خارج از دسترس قرار گرفته است؟

نماینده مردم طارم و زنجان در مجلس مطرح کرد: سالها است که به صورت خزنده یک پدیده مهم در زیر پوست جامعه ایرانی رخ داده است و آن به زبان ساده این است که معلول ها در کانون توجه قرار گرفته و علت ها از دید جامعه مخفی شده است.چشمان جامعه به جای علت ها که ریشه به وجود آمدن مشکل هستند،به لایه رویین و نتیجه آن ،یعنی معلول ها دوخته شده است.

وی ادامه داد: مطالبات، تنها متوجه معلول ها هستند و چه کاری ساده تر از مشغول کردن مردم به معلول ها، و درنتیجه فرار از پاسخگویی درخصوص ریشه های اصلی؛ چه  سیاستمداران بسیاری که با زیرکی با جابجایی علت و معلول توانستند از زیر بار پاسخگویی فرار کرده و مسیر تصمیم های کشور را به سمت برنامه های مدنظر خویش  تغییر جهت دهند؛ معلول ها زیاد ،متکثر و به ظاهر حل نشدنی و پیچیده هستند،در مقابل علت ها کم، به یکدیگر مرتبط ،ساده و حل شدنی هستند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه بی شک از مهمترین ریشه‌های مشکلات کشور عدم شفافیت است، تاکید کرد: دسترسی مردم به اطلاعات مورد نیازشان و آگاهی از عملکرد مسئولان منتخب شان حق آنها است .از طرف دیگر حاکمیت نیز برای برنامه‌ریزی صحیح نیازمند اطلاعات دقیقی از جامعه است این دو امر ،جز با ایجاد شفافیت محقق نخواهد شد.

طاهری خاطرنشان کرد: شفافیت یکی از پیشرفت ها و زیرساخت های لازم برای حل بسیاری از مشکلات است. شفافیتِ سیاسی حاکمیت برای جامعه و شفافیتِ اقتصادی جامعه برای حاکمیت دو رکن مهم شفافیت است؛ تا شفافیت سیاسی که بارزترین آن شفافیت آرای نمایندگان ،اموال ،حقوق و دارایی های آنها محقق نشود؛ نمی‌توانیم انتظار شفافیت اقتصادی جامعه،سامانه های اطلاعاتی را داشته باشیم. تا ما خودمان را شفاف نکنیم؛ انتظار شفافیت از جامعه بیهوده است.

مجلس باید بر همه دالان های تاریک نور نظارت بتاباند

این نماینده مردم در مجلس با بیان اینکه مجلس باید از توان و اهرم‌های قدرتمند قانونی خود بیشترین بهره را برای اصلاح و پیشبرد کشور بردارد، تاکید کرد: هرگز نباید از طرح شفافیت در همه زمینه ها، اعم از اقتصادی و سیاسی؛ ذره ای کوتاه بیاید و ضرورت دارد بر همه دالان های تاریک نظام نور نظارت بتاباند.

وی مطرح کرد: مجلس باید شفافیت را آنچنان اجتناب ناپذیر کند که هیچ دولت و نهادی نتواند اختیارات بی حد و حصر به مجریانش دهد وملت را نامحرم انگارد و صاحبان امضاهای طلایی و نقره ای را به حال خود واگذارد و آن‌ها را در محضر مردم و در معرض رسانه‌ها غیرپاسخگو  بداند. این مجلس می‌تواند بر تصمیم‌گیران و دست اندرکاران بالفعل و بالقوه کشور شرایطی تعریف کند تا آنها به آسانی نتوانند کمترین سود و سودای شخصی خود را ،از جایگاه اداری دنبال کنند. 

طاهری افزود:اگر شفافیت بود، برجام در مدت نیم ساعت تصویب نمی شد.ارزهای 4200تومانی به جای راه گشایی، به زمینه ویژه خواری تبدیل نمی شد؛هیچ رقمی از درآمدها و هزینه های دولت از چشم مردم و نمایندگان پوشیده نمی ماند.

وی تاکید کرد:به طور قطع اعلام خواهیم کرد ؛اگر دولت در ارز ترجیهی مثل گذشته  عمل کند و منفعت ناشی از آن در اختیار افراد خاص قرار گیرد؛علاوه بر برخورد با شخص فاسد، افرادی که زمینه این فساد را علی رغم تذکر مجلس نادیده بگیرند به شدت برخورد خواهیم کرد،بر این باورم که این مجلس می تواند علاوه بر نظارت بر اشخاص به اصلاح ساختارهای دولت نیز همت گمارد و  زمینه های بی عدالتی در اموری چون فرارهای مالیاتی ،و پرداخت حقوق و دستمزد را ازبین ببرد و سیستم چرخه مدیران را از انحصار ملوک الطوایفی نجات دهد.

نماینده زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: به مردم زنجان و طارم و بخش های زنجان رود و قره پشتلو ، تمام مردم شریف استان زنجان،سرزمین شیخ اشراق ،سرزمین شهید شهریاری و سه هزار شهید ،سرزمین علما و مراجع بزرگ همچون آیت الله شبیری زنجانی و آیت الله حسینی زنجانی ؛سرزمین شور و شعور حسینی، سرزمین غواصان دریادل درود می فرستم./

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا