تلاش های شورا در بهبود فضای کسب و کار هنری چندان نتیجه نمی دهد

به گزارش استاک، معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران احمد مسجدجامعی ضمن موافقت  با یک فوریت طرح بهبود فضاهای عمومی کسب و کارهای فرهنگی هنری شهر تهران گفت: بهبود فضای عمومی کسب و کارهای فرهنگی و هنری شهر تهران، موضوعی است که جملگی در آن اتفاق نظر داریم.

مسجدجامعی با بیان این مطلب گفت: می دانیم که مشاغل فرهنگی و هنری در مناطق مختلف خصوصا مرکز شهر تهران گسترش یافته که این امر بسیار مطلوب است و می طلبد تا ضمن حمایت از آن ها فعالیت شان نظم و سامان بگیرد. بر این اساس من با طرح بهبود فضای عمومی کسب و کارهای فرهنگی هنری شهر تهران موافقم وفکر می کنم خیلی هم ضروری است و با توجه به سوابق موجود، راحت هم هست.

عضو شورای شهر تهران با یادآوری  این نکته که طرحی مشابه این طرح در شورای سوم تصویب شد اظهار داشت: می توان با اصلاح همان طرح این کارها را تجمیع کرد و سرعت بخشید.

عضو شورای شهر تهران با اشاره به طرح حفظ آثار دارای قدمت و هویت فرهنگی شهر تهران گفت: این طرح یک مشابه قبلی هم دارد. در آن مصوبه شهرداری تهران ملزم شد کمیته سیاستگذاری تملک، مرمت و بهره برداری از اماکن دارای قدمت تاریخی وهویت فرهنگی در شهر تهران را تشکیل دهد.

وی با یادآوری این نکته که در آن مصوبه به این موضوع هم اشاره شده که حفظ آثار دارای قدمت و هویت فرهنگی با جلب مشارکت بخش خصوصی انجام خواهد شد گفت: بنابراین طرحی که امروز از آن سخن می رود در مصوبات سال جاری سابقه داشته است و انجام آن تاثیر زیادی بر حفظ این آثار خواهد داشت.

مسجدجامعی در ادامه اظهار داشت: اما طرح امروز می تواند به عنوان یک شتاب دهنده برای مصوبات قبلی باشد. به هر حال باید گفت این طرح ها قابلیت ادغام دارد.

در اواخر دوره شورا، شاهد افزایش طرح های یک فوریتی هستیم

وی ضمن بیان این نکته که معمولا در پایان هر دوره، مدیران، دست اندرکاران و آن ها که در مدیریت شهری سهیم هستند، کارهای عقب مانده را در قالب طرح های یک فوریت به شورا می آورند گفت: من نماینده شورا در کمیته ای هستم که برای بهبود فضاهای فرهنگی و هنری در نظر گرفته شده، اما متاسفانه باید بگویم در این دوره شاید بیش از یک بار جلسه نداشته است.

مسجدجامعی به سابقه تشکیل این کمیته پرداخت و گفت: در آن کمیته که سیاستگذاری ها را مشخص می کرد من به عنوان نماینده کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شرکت داشتم و نمایندگانی از کمیسیون معماری و شهرسازی، کمیسیون نظارت و حقوقی، نماینده تام الاختیار سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، معاون شهرسازی ومعماری شهرداری تهران و نماینده مطلع از ستاد توان افزایی و حمایت از فعالیت سازمان های مردم نهاد شهر تهران عضویت داشتند اما متاسفانه به شکل ناقصی کارش را پی گرفت.

مسجدجامعی افزود: من دوره قبل هم نماینده بودم و اتفاقا در آن دوره هم کمیته ای هم وجود داشت که فعال تر از این کمیته بود.

عضو شورای شهر تهران در ادامه تاکید کرد: این طرح ها و دیگر تلاش ها، طرح ها و لوایح، دغدغه شورا را راجع به فرهنگ ، هنر و …مشخص می کند ولی متاسفانه چندان نتیجه ای نمی گیرد.

مسجدجامعی با تاکید بر این نکته که اگر شهرداری لایحه ای داد طرح شورا هم در کنار آن قرار می گیرد و کمیسیون مشترکی با حضور نماینده شهرداری به به آن خواهد پرداخت گفت: تصویب این طرح کمکی است به تصمیم گیری سریع تر شهرداری. بنابراین عدم تصویب آن بی توجهی به کسب و کار فرهنگی و هنری است اما تصویبش علاوه بر این که نشاندهنده توجه شورا به فرهنگ و هنر و میراث تهران است، به ارائه لایحه شهرداری سرعت می دهد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا