امید بستن به نتیجه انتخابات آمریکا خطایی استراتژیک است

به گزارش استاک به نقل از خانه ملت،محمود عباس زاده ، با اشاره به اینکه برخی تصور می کنند با پیروزی «جو بایدن» در انتخابات ریاست جمهوری، بازگشت آمریکا به برجام رقم می خورد، گفت: برای جمهوری اسلامی فرقی نمی کند بایدن رئیس جمهور آمریکا شود یا ترامپ؛ امید بستن به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا خطایی استراتژیک است.

نماینده مردم مشکین شهر درمجلس شورای اسلامی ادامه داد: متاسفانه جریانی در حاکمیت ما تصور می کند که نتیجه انتخابات آمریکا و اینکه چه کسی رئیس جمهور آمریکا می شود، تاثیری بر جمهوری اسلامی و ارتباطات جهانی دارد، از نگاه بنده تفاوت نمی کند چه کسی رئیس جمهور آمریکا شود چرا که کاخ سفید سیاست مشخصی علیه ایران را دنبال می کند.

وی اظهار داشت: در خصوص بازگشت آمریکا به برجام هم باید گفت از توافق هسته ای چیزی باقی نمانده که آمریکا بخواهد به آن برگردد؛ آن زمان که ایران تعهدات خود را عملی می کرد هیچکدام از کشورهای غربی متعهد نبودند، از این رو وقتی آمریکا می تواند یک طرفه از برجام خارج شود این توافق ماندگار نیست.

این نماینده مجلس با بیان اینکه اروپا و آمریکا در برجام تقسیم وظیفه کرده بودند، توضیح داد: آمریکا با خروج از برجام تشدید تحریم ها علیه جمهوری اسلامی را کلید زد و اروپا هم در برجام ماند تا ایران هر چه بیشتر به تعهدات خود دربرجام عمل کند، در واقع یکی خارج شد تا تحریم ها را تشدید کند و دیگری ماند تا دست و پای ایران با بند برجام بسته شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: وقتی ترامپ می تواند یک شبه از برجام خارج شود، بازگشت آمریکا به این توافق دیگر تفاوتی نمی کند، از این رو به مقامات کشور توصیه می کنم امیدی به برجام و آمریکا نداشته باشند، بلکه چرخ توسعه کشور را بدون اتکا به غرب تنظیم و با پتانسیل داخلی مسائل کشور را پیش برویم./

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا