غلامعلی کویتی پور:من حماسه خوان نیستم ،حماسه را خواندم

به گزارش استاک ،غلامعلی کویتی‌پور در سال ۱۳۳۷ در خرمشهر به دنیا آمد. پدرش خرمشهری و مادرش اهل آبادان بود.[۲] از سال اول راهنمائی وارد رشته موسیقی شد و به خاطر صدای خوبش از طرف دبیرستان به پیشاهنگی معرفی می‌شود. برادر بزرگتر او مشوق وی در موسیقی بوده‌است. در سال ۱۳۵۶ به خوانندگی مذهبی روی آورد ، از نوحه‌های معروف آن زمان می‌توان به «غریبانه»، «چنگ دل» و «دل پریشانم» اشاره کرد.

بااین هنرمند پرآوازه به گفت گویی صمیمی نشستیم وی از خاطرات خود بیان کرد و گفت :من مداح نیستم من خواننده بودم و در تیاتر و سینما مشغول بودم و تمامی رسانه ها به نام مداح مرا میشناسند بااینکه در این تریبون و رسانه می گویم من مداح نیستم.

وی ادامه داد:مداحی استیج و مکانی نیست که بخواهی در آن خودنمایی کنی و جایی است که نام خدا در آن وجود دارد و اگر آن را به نیت دیگری بخوانی مستمع آن متوجه می شود.

کویتی پور افزود:من اگر100 تا ملودی خوانده ام اما در آن 4 تا از ملودی هایم شناسنامه مذهبی دار و بقیه آن پشت تریبون و بداهه بوده و من بداهه ملودی ها را خوانده ام.

وی گفت:ما از فرهنگی صحبت میکنیم که عظمت و بزرگی دارد برای هر جا و مکانی ملودی خاص وجود دارد ملودی شاد برای عروسی و شادی است و ملودی غم برای غم و ناراحتی و است و من همیشه می گویم موسیقی اصیل ایرانی موسیقی مقدسی است…

کویتی پوردر خصوص جایگاه هنر یاد آور شد:برای مردم و هنر  کار کردن جای خود را دارد وهنر جای خود نمایی نیست هنرمند اصلی خداست پس ما در این درگاه منظر الهی چه ادعایی داریم که سینه سپر کنیم فقط مدد میگیریم از خداوند متعال.

وی تصریح کرد:ما نمیتوانیم همدیگر را درست کنیم اما میتوانیم برای هم پیام هایی داشته باشیم که اگر پیام یک نفر بر نفر دیگر تاثیر گذار باشد، بر جامعه تاثیر خواهد گذاشت.

وی در خصوص جانبازان یاد آور شد:ما مدیون جانبازان هستیم مدیون کسانی که جان هایشان را 40 سال بر روی تخت خواب ها گذاشتند ،ما مدیون جانبازان هستیم که میگه اقای دکتر اگه میخای حال من خوب شه منو بفرستید جبهه.

کویتی پور انتقادی در خصوص دفاع مقدس و ارزش های آن گفت :دفاع مقدس در این زمانه دارد به زیر سوال می رود و این یک زنگ خطر است این ارزش ها، ارزش های ملی است ارزش های مذهبی است و باید آن را پرستید.

وی در مورد کلیپی که در فضای مجازی پخش شده بود گفت :در فضای مجازی یک نقدی علیه اقای روحانی و کابینه اش انجام داده ام  که با انتقاد های شدید مردم روبرو شدم اما هنوز هم پای انتقادم هستم چرا که در این مرز و بوم امسال من ها خیلی وجود دارد اگر فقر وارد خانه ای شود در آن خانه اتفاقات دیگری هم نمایان خواهد شد پس مسعولین به فکر باشید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا