ضوابط شهرسازی باید تصحیح شود/مشکلات شهرسازی در مشکین دشت

به گزارش استاک ،حسین بغدادی شهردار مشکین دشت در نشست خبری در جمع اصحاب رسانه گفت : شهرداری در این دوره چهارمین تغییرش است که خود این چهار تغییر باعث از بین رفتن استحکام پایه های شهری می شود و یکی از مشکلاتی بود که در این شهر وجود داشت.
وی گفت:امسال سال اخر فعالیت شورای شهر مشکین دشت است و شورای شهر باید در قالب شهر شورا باشند یعنی همه ی اعضای شورا متمرکز روی شهرداری هستند که این یک نقص است.
شهردار مشکین دشت افزود:شورا وظیفه دارد در خصوص مواردی مانند مسایل فرهنگی اجتماعی سیاسی و… با مسولان مرتبط گفتگو کنند ولی عمدتا شوراها بروری شهرداری متمرکز هستند و این باعث به حداقل رسیدن کارآیی شوراهای شهر می شود.
وی ادامه داد:نیروهای موجود را از لحاظ کارایی و سوابق و تحصیلات بررسی کردیم و تا حدی که امکان وجودداشت جابه جایی هایی را در سیستم شهرداری انجام دادیم به این نیت که کارامدی سیستم افزایش پیدا کند.
شهردار مشکین دشت در خصوص ساخت و سازهای شهری گفت:
من هیچ شهری را در زمینه ساخت و ساز در خصوص ضوابط و شرایط مانند مشکین دشت ندیدم؛ پیمانکاران به ما می گویند ما پیش فروش کردیم که باید بسازیم و به هیچ ضوابط و شرایطی را نیز رعایت نمی کنند این ساخت و ساز ها مشکلات فراوانی دارد چرا که عرض خیابان ها و کوچه ها کم است .
وی افزود:وقتی ساخت و ساز افزایش می یابد یک مقدار ولتاژ و مصرف را بالا می برند و برای همین می گویند کمبود داریم چون خارج از ضابطه عمل می کنند.
بغدادی درباره ی اینکه مردم باید حقوقشان را رعایت کنند گفت:بعضی از عوامل ساخت و ساز یک عده مسٔول را تهدید می کنند تا ساخت و ساز خود را به پایان برسانند و هرگونه ساخت و ساز غیر مجاز ظلمی است که به کل شهر وارد می شود.
وی تصریح کرد:این شهر در خصوص توسعه اماکن ورزشی پیاده وها و اصلاح جوی ها کارهای بسیارجدی را پیش رو دارد.
شهردار مشکین دشت یاداورشد:در هفته گذشته سوله ورزشی را برپا کردیم که این سوله اعتباری بالغ بر 2 و نیم میلیارد ریال هزینه شده است که حدود 1000متر مربع بوده و در هفته آینده نیز سوله خانه کشتی را افتتاح خواهیم کرد.

بغدادی با بیان اینکه اعتبار دولتی برای ساخت کانون پرورش فکری کودکان جذب نشد،گفت: اکنون این کانون پرورشی بلاتکلیف مانده است و شهرداری مشکین دشت بر اساس مصوبه شورای اسلامی شهر به کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و سازمان مدیریت استان اعلام کرده که قرارداد واگذاری کانون پرورش فکری لغو شود و این پروژه جزو پروژه های شهرداری محسوب و تکمیل شود.
وی در خصوص زیباسازی شهری و معابرابراز نظر کرد و گفت: در زمینه حمل و نقل عمومی تعداد اتوبوس های فعال در شهر به علت وجود کرونا به حداقل رسید و این شهروندان را دچار مشکل کرده است و با کمک حمل و نقل کرج حدود 6 دستگاه اتوبوس های صفر کیلومتر در شهر فعال شده است و بازسازی ایستگاه های اتوبوس هم تا چند روز آینده به اتمام خواهد رسید.

بغدادی ادامه داد:بحث حوزه فرهنگی در این شهرخالی است ، هرچند شهرداری متولی فرهنگ نیست ولی دغدغه ما این است که فرهنگ شهر را توسعه دهیم.
شهردار مشکین دشت در پایان گفت: پشت شهردار به استانداری گرم نیست و طبق داشته هایم تلاش می کنم که طبق قانون و چهارچوب ها پیش روم و قطعا هیچ خواسته و امر غیر قانونی را انجام نخواهم داد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا