حمل و نقل خصوصی تهران نیاز به سرمایه‌گذاری ندارد

حمل و نقل عمومی ستون فقرات همه شهرهای جهان به شمار می‌آید، ستون فقراتی که در برخی موارد می‌تواند اصلا حال و روز خوشی نداشته باشد و در برخی موارد دیگر می‌تواند در شرایطی کاملا استاندارد و رضایت‌بخش قرار داشته باشد. از آنجا که این امکان وجود ندارد تک تک افراد یک خودروی شخصی داشته باشند، حمل و نقل عمومی بهترین جایگزین محسوب می‌شود. یک سیستم حمل و نقل عمومی مناسب، مسیری طولانی را می‌پیماید تا به شهروندان کمک کند با هزینه کمتری نسبت به تاکسی‌ها، به مقصد برسند.
محسن هاشمی رییس شورای شهر تهران درگفتگو با خبرنگار حوزه مدیریت شهری خبرگزاری استاک در خصوص ناوگان حمل و نقل عمومی گفت:
مجموعا حمل و نقل عمومی تهران باید 256 ایستگاه مترو داشته باشد که 450کیلومتر را دارا میشود که باید مکمل حمل و نقل حومه ای نیز باشد که به شهرهای اطراف تهران نیز سرویس دهی داده شود.
وی بااشاره به وجود اتوبوس های برقی در استان گفت :سازمان حمل و نقل عمومی تهران باید در کنار مترو مکملی مانند اتوبوس را در نظر بگیرد تا عمود بر مترو حرکت کند و باید حدود 9هزار اتوبوس در تهران وجود داشته باشد تا بتوانیم کل استان را پوشش دهیم.
رییس شورای شهر تهران در خصوص بزرگراه‌ها گفت: در طرح موجود در خصوص حمل و نقل‌های خصوصی بزرگراه باید کمتر از 500کیلومتر داشته باشیم اما الان در زمینه بزرگراه بیشتر از این رقم را دارا هستیم و این یک وضعیت مطلوب را نشان می‌دهد.
وی در پایان خاطر نشان کرد :در حمل و نقل خصوصی تهران نیاز به سرمایه گذاری ندارد و فقط چندین تا گره ترافیکی در سطح شهر وجود دارد که باید نسبت به رفع آن اقدام کینم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا